Vi har netop gennemført et overordentligt velbesøgt event hos en af branchens største IT-virksomheder, hvor vi sammen med mere end 70 veloplagte medlemmer fik en dag fyldt med faglige oplæg, ny viden og gode samtaler. Dagens program spændte bredt – fra tekniske indsigter til forretningsmæssige perspektiver – og flere har givet udtryk for, at det både var relevant og inspirerende.
Alt i alt en rigtig god dag, hvor vi mødte et meget ærligt MS i forhold til, at deres fokus måske har været for meget på public cloud, og ikke private cloud.
Tak til Microsoft
Vi vil gerne sende en stor tak til Microsoft for at åbne dørene for os og for at dele ud af både tid, ekspertise og oplægsholdere. Det er tydeligt, at de ønskede at give os noget reelt at tage med hjem – og det lykkedes på mange områder. Det afspejler feedback fra deltagerne også.
Vi skal helt sikkert dykke mere ned i Azure Arc / Lighthouse.
Ny viden vedr. Azure Lighthouse kan helt sikkert anvendes til nemmere administration i fremtiden.
Deltagerfeedback gør os skarpere
Samtidig har vi modtaget værdifuld feedback, som vi sætter stor pris på. Flere deltagere pegede på et ønske om endnu mere praksisnær formidling – gerne i form af konkrete og relaterbare usecases, også for partnere af SMV-størrelse, og en mere detaljeret gennemgang af deres mange portaler og services.
Generelt så skal MS huske at have partnerbrillerne på, når de inviterer partnere. Ofte er deres sessions bygget op omkring enterprise og kæmpe kunder.
Som det også blev nævnt på mødet, så er det for mange også vigtigt at få helt praktisk gennemgang/læring i portaler mv. – Microsoft er en jungle at finde rundt i.
På det første indlæg på forretningssporet, havde det været fedt, hvis der var givet mere konkrete usecases og eksempler på sammensætning af værditilbud, vi som partnere kunne bruge i markedet. Konkrete eksempler på hvordan business casen kunne se ud ved legacy migrering til AZURE – blot ét eksempel. Men en konkret skildring af – det her er omkostningerne, tidsforbrug, og sådan her laver I forretning på det. Der var lidt for mange company slides, og lidt for lidt, konkret brugbar GTM (Go-To-Market) inspiration.
Vi ses til næste event – i Paris!
Tak til alle jer, der deltog og bidrog med gode spørgsmål og perspektiver. Jeres engagement er med til at gøre vores events relevante og udviklende for hele fællesskabet.
Næste gang vi samles bliver til studieturen (11), 12 & 13 juni til Paris – og tilmeldingen er åben nu. Vi glæder os til at se jer der.
Ønsker du at deltage, så kontakt os på info@cloudcommunity.dk.